تجمیع ظرفیت‌های بخش خصوصی با همکاری کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «‌با تجمیع ظرفیت‌های بخش خصوصی از طریق زیرساخت‌های تخصصی از جمله کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران می‌توان ساختار منسجم توسعه گردشگری کشور را شکل داد.»

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی علی‌اصغر شالبافیان در دیدار با علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: «کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با ورود جدی به بخش‌های تخصصی، زیرساختی هدفمند شکل داده و نیاز است تا با تمرکز جدی بر یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های خود یعنی مشورت‌دهی و ایجاد تربیون قوی و قابل اتکا در توسعه صنعت گردشگری کشور همکاری داشته باشند.» 

او افزود: «ما نیز در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همسو و حامی این ساختار و در تلاشیم تا هر جا امکانی برای شکل‌گیری تریبون کارشناسی و تخصصی این حوزه وجود دارد، حمایت لازم را اعمال کنیم و باور داریم که هر چقدر این تریبون نظام‌مندتر، قانونمندتر و دارای نفوذ بیشتری باشد به نفع روند توسعه گردشگری کشور است.» 

شالبافیان در ادامه تلاش کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران به منظور منسجم شدن حوزه گردشگری و حضوری فعال در قوای مجریه و مقننه را دارای دستاوردهای عمیق و ریشه‌ای خواند و افزود: «در صورتی که انسجام به نفع بخش تخصصی دیده شود، موفقیت قابل پیش‌بینی است و زمانی منفعت گردشگری نمایان می‌شود که در بلندمدت نظرات کارشناسی شنیده و تجمیع شود.» 

کمیسیون گردشگری اتاق باید به لحاظ کارشناسی تقویت شود

معاون گردشگری با بیان اینکه اتاق بازرگانی جایگاهی دارد که از آن نظرخواهی می‌شود و محل مشورت قرار می‌گیرد، تاکید کرد: «برای ابقای موثر این نقش می‌بایست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران به لحاظ کارشناسی تقویت شود، در این صورت می‌تواند به عنوان تریبون و محل مشورت قوی بخش‌های تصمیم‌ساز از جمله مجلس در پیشبرد قوانین و زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه گردشگری کشور موثر عمل کند.» 

شالبافیان با اشاره به اینکه امروزه تاکید دنیا بر مزیت رقابتی است، گفت: «وقتی شاخصه متمایز و نظام‌مند اتاق بازرگانی، تجمیع نظرات و پخته شدن ایده‌های کارشناسی، شکار فرصت‌ها و موقعیت‌ها و سپس انتقال از طریق تریبون موجود است، در نتیجه ورود این بخش به مباحث روز از جمله مدیریت دامنه بحران کرونا در صنعت گردشگری و بسیاری از مباحث دیگر با رویکرد ملاحظه منافع گردشگری نمایان می‌شود.» 

همکاری با اتاق بازرگانی به‌عنوان محور مقاومت اقتصادی کشور

همچنین در این نشست علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: «اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی محل تجمیع ظرفیت‌ها و کسب‌وکارهای بخش خصوصی به شمار می‌آید و می‌تواند با پیشبرد سیاست‌های همسوی دولت در شکل‌گیری بازوی اجرایی توانمند حوزه گردشگری موثر عمل کند.» 

او با اشاره به اهم اقدامات و برنامه‌های در دست انجام کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی گفت: «ایجاد مرکز مشاوره توسعه کسب‌وکارهای گردشگری یکی از اقدامات این حوزه به منظور تجمیع ایده‌ها، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهادات، انتقادات و در نهایت ارائه مشاوره به شمار می‌آید. این بخش که با چشم‌انداز شکل‌گیری بانک ایده‌های گردشگری شکل خواهد گرفت، مرکزی به‌منظور شکوفا شدن ظرفیت‌ها و استعدادهای بخش خصوصی و در نهایت کارآفرینی گردشگری خواهد شد.» 

رئیس کمیسیون گردشگری همچنین در پایان گفته‌های خود موضوع الحاق واژه گردشگری به نام اتاق بازرگانی و گرفتن سکوی ویژه برای صنعت گردشگری را مطرح کرد و گفت: «در تلاشیم تا با اصلاح قوانین و امکان ورود عنوان گردشگری به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سبب تصمیم‌سازی موثر با ورود فعالان گردشگری به جمع هیئت نمایندگان اتاق شویم که هر چهار سال یک بار بدون حضور نمایندگان صنعت گردشگری کشور از میان بخش‌هایی از جمله بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی انتخاب می‌شوند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000815957979

برچسب‌ها